Zadbaj o swoje zdrowie w trzech krokach!

Zadbaj o swoje zdrowie w trzech krokach!

Praca i obowiązki, stres, szybkie tempo życia i brak czasu na odpowiedni odpoczynek, mogą sprawić pogorszenie się stanu naszego zdrowia.

Niestety ochrona zdrowia często spada na drugi plan, jak więc znaleźć czas na dbanie o zdrowie i od czego zacząć, by zmniejszyć negatywne skutki życia w pośpiechu.

Pierwszy i najważniejszy krok – badania kontrolne

Przynajmniej raz w roku powinniśmy wykonać badania profilaktyczne, które dadzą obraz stanu naszego organizmu. Badania profilaktyczne najczęściej obejmują badanie krwi – morfologię i moczu, zakres badania warto rozszerzyć o TSH – hormony tarczycy, glukozę – metabolizm cukrów i jony – sód, potas i wapń. Pakiet badań kontrolnych można wykonać bezpłatnie, po wcześniejszym uzyskaniu skierowania od lekarza pierwszego kontaktu. Można również wybrać badania w prywatnym laboratorium za które trzeba zapłacić, a ich cena waha się od 15 do 30 zł. Otrzymane wyniki badań należy skonsultować z lekarzem. Profilaktyka to pierwszy krok zapobiegania chorób, jak i wczesnego ich wykrywania – warto o tym pamiętać.

Odpowiednia dieta, bogata we wszystkie potrzebne nam składniki odżywcze może być kolejnym krokiem w drodze po zdrowie. Zdarza się jednak, że nie mamy czasu na czasochłonne przygotowywanie zdrowych posiłków na cały dzień lub nasza motywacja do ich przygotowywania spada. Nawet w takich momentach gdy nie mamy gotowego, zdrowego posiłku ze sobą, pamiętajmy by wybierać zdrowe alternatywy. Słone czy słodkie przekąski wymieńmy na jabłko (surowe lub w kawałkach posypane cynamonem), banana (jako dodatek do jogurtu) czy winogron jako ta przekąska po, którą będziemy sięgać.

Brak czasu to nasza stała wymówka kiedy ktoś pyta o naszą aktywność fizyczną, a przecież sport to nie tylko godziny spędzone na siłowni, czy codzienny poranny jogging

Rozruszaj się i zamiast windy wybieraj schody. Za pierwszym razem 5. piętro może okazać się wyzwaniem, ale po tygodniu poprawa kondycji będzie zauważalna. W pracy również można uprawiać sport – zrób w czasie przerwy 10 pajacyków lub przysiadów. Samochód zostaw zaparkowany nieco dalej od firmy, a jeżeli korzystasz z komunikacji miejskiej wysiądź jeden przystanek wcześniej. W okresach wiosennych i letnich, świetną alternatywą nie tylko dla naszego zdrowia, ale i środowiska jest rower.

Zostaw odpowiedź